Посткарантинні проблеми фітнес-клубів та шляхи їх вирішення
Ситуація з COVID-19, а також майбутня невизначеність змусила українців серйозно переглянути свої статті витрат. Багато хто почав витрачати значно менше грошей і відмовлятися від багатьох товарів та послуг. Як з'ясували аналітики, однією з найбільш постраждалих сфер діяльності в Україні стала фітнес-індустрія. Ні, ті наші співгромадяни, які серйозно займаються спортом, так і залишилися вірними своїм клубам. Але в більшості відвідувачів пріоритети змістилися і зниження доходів, а також падіння соціальної активності змушує їх зменшити витрати на здоровий спосіб життя.

Літо, яке завжди супроводжується зниженням попиту на фітнес-послуги, цього року принесло падіння відвідуваності залів до 50%. І це при тому, що більшість компаній знизили вартість абонементів та разових відвідувань. Через ситуацію, що склалася в країні закрилася чверть тренажерних залів і це ще не межа. В основному постраждали невеликі клуби, але багато великих мереж також знаходяться на межі. Які проблеми мають фітнес-клуби у 2020 році? Давайте розберемося і пошукаємо вихід із ситуації.

Орендна плата
Те, що з усіх видів приватного бізнесу, від пандемії найбільше постраждала саме фітнес-індустрія, зовсім не дивно. Якщо кафе та ресторани могли хоч якось виживати, організуючи доставку продукції додому, то тренажерні зали майже на чотири місяці залишилися наодинці із проблемою поточних витрат. Оплата оренди за відсутності доходів лягла важким тягарем на власників.

Чи змінилося щось через відкриття спортивних залів? Зовсім несуттєво. Мало того, що кількість клієнтів значно знизилася, нові карантинні правила обмежують роботу клубів, особливо щодо групових занять. Відомо, що про оплату оренди приміщень за зниженою ставкою змогли домовитись далеко не всі компанії. Як вирішити цю проблему?

Вихід із ситуації може бути лише один – укладання офіційного договору з орендодавцем, що передбачає особливий спосіб оплати. Можна обговорити варіант із поступовим підвищенням орендної плати після карантину або домовитися про відшкодування коштів власнику приміщення після нормалізації епідеміологічної ситуації в країні. Також можна спробувати запропонувати орендодавцю певний відсоток щомісячної виручки на певний період.

Втрата клієнтів
Багато фітнес-клубів після відкриття чекали масового напливу відвідувачів. Але цього не сталося. Навіть зали бізнес-сегменту, укомплектовані кращим преміальним обладнанням для фітнесу, втратили левову частку своїх клієнтів, яким, здавалося, дарма будь-який карантин. Щодо звичайних клубів, то вони втратили третину клієнтів, а в деяких регіонах країни навіть більше. Причин, через які українці відмовляються від спортивних залів чимало. Це і фінансове питання, і страх підхопити небезпечну інфекцію в місцях скупчення людей і навіть психологічний фактор – апатія, пов'язана з подіями останніх місяців.

Головним із чинників все ж таки є страх заразитися COVID-19, тому підвищення лояльності відвідувачів клубів потрібно домагатися посиленням заходів безпеки. Соціальна дистанція через зниження попиту на фітнес-послуги дотримується сьогодні автоматично, а ось решту заходів можна посилити. Обов'язково має проводитися щоденна неодноразова дезінфекція тренажерів та спортивних снарядів, здійснюватиметься додаткове вологе прибирання та контроль температури відвідувачів на вході. Також важливо забезпечити зал дезінфекторами, а відвідувачів – засобами індивідуального захисту.

Інформаційні методи також не можна скидати з рахунків. Добре підвищує довіру до тренажерної зали демонстрація на екранах у холах та на ресепшенах відеороликів де показана дезінфекція фітнес обладнання, а також інформаційні стенди, які розповідають про заходи, які вживає керівництво клубу для підвищення безпеки відвідувачів.

Відмова клієнтів від абонементів
Цього року фітнес-клубів не лише продають менше абонементів, а й стикаються з такою проблемою, як повернення грошей за вже продані. Звичайно, більшість підприємців перестрахувалися заздалегідь і виключили таку можливість у договорі з клієнтом. Але будь-який грамотний юрист знає, наскільки ефемерний цей захід, що йде врозріз із чинним законодавством. Тому гроші доводиться повертати і це не тішить.

У такій ситуації набагато вигідніше не йти на конфлікт із клієнтами, підриваючи свою репутацію, а знайти компромісні рішення. Багато закордонних спортивних залів пропонують своїм клієнтам ваучери, номінал яких еквівалентний вартості не наданих клубом послуг. Клієнт може обміняти ваучер на певні послуги протягом певного часу. Ситуація з коронавірусом колись нормалізується і тоді клієнт може повернутися в клуб і отримати незатребуваний раніше сервіс. Для багатьох наших співгромадян така відстрочка набагато цікавіша, ніж нервування з поверненням грошей за абонемент.

Ще один цікавий варіант, вже успішно випробуваний

американськими фітнес-клубами – це здавання обладнання клієнтам в оренду з урахуванням оплачених в абонементі послуг. Зрозуміло, охочих взяти додому гакк-машину буде небагато, а ось кардіообладнання, напевно, зацікавить багатьох. Повірте, багато хто захоче отримати в особисте користування на пару місяців гребний тренажер Concept2 Model D Black PM5 або професійний орбітрек. Такий спосіб вирішення фінансових проблем практикують не лише тренажерні зали, а й багато постачальників обладнання. Наприклад, американський виробник спортивної техніки Peloton не лише залишився «на плаву» у цей непростий період, а й навіть збільшив свій прибуток на 60%!

Як ми бачимо, навіть із непростої ситуації, що склалася в українській фітнес-індустрії, можна знайти оригінальний вихід. Або хоча б знизити збитки, від чого зараз теж мало хто відмовиться. Ну а компанія «Топфітнес», зі свого боку, може запропонувати своїм клієнтам у цей складний період хороші знижки на професійні тренажери. Як це не дивно звучить, але період карантину – найбільш сприятливий час для покупки фітнес-обладнання високого класу, наприклад, ейрбайків Assault AirBike AS-1, ціна яких, якщо можна так сказати, досягла «історичного мінімуму». Чи раціонально зараз вкладати гроші в тренажери - вирішувати вам, але не забувайте про те, що за статистикою від втрати постійних клієнтів найменше постраждали клуби з найбільш передовим преміальним парком тренажерів.