При проектуванні зон фітнес-клубу враховують багато умов та факторів, але при цьому спираються на декілька базових принципів. Найважливішим з них є організація логістики, тобто розташування зон таким чином, щоб до них був забезпечений простий доступ, а потоки відвідувачів при цьому не перетиналися. Крім цього, важливо розмістити все так, щоб від входу зал виглядав максимально привабливо, і його планування було зрозуміле кожному. Це чудово працює при демонстрації зали потенційним клієнтам – перше враження гості традиційно роблять «по одягу».

Які тренувальні зони мають бути у фітнес-клубі
Важко сказати, добре це чи погано, але універсального способу зонування фітнес-клубу немає. Відсутність канонічних правил значно полегшує життя власникам клубів, які розташовані не у спеціально збудованих та ретельно спланованих будівлях, а просто у переобладнаних під фітнес приміщеннях. Сьогодні, коли конкуренція у фітнес індустрії дуже висока, чим більша різноманітність тренувань може запропонувати клуб, тим краще для нього. Оптимальною можна вважати наявність наступних зон:

Зона силових тренажерів, вантажоблокових та з вільними вагами;
Зона вільних ваг, з лежаками, стійками для штанг та гантельними рядами;
Кардіозону;
Зал для групових занять;
Басейн.
Бажано залишити місце для клієнтів, які практикують йогу, пілатес та інші види гімнастик. Не надто правильно ставити їх у залежність від того, чи вільна чи зайнята зона групових занять. Для таких клієнтів має бути виділене окреме місце з матами, шведською стінкою, фітболами та іншим обладнанням. При цьому бажано, щоб це місце хоча б візуально було відокремлено від інших зон і створювало враження самотності та затишку.

Останнім часом дуже зросла популярність функціонального тренінгу, тому багато власників фітнес-клубів купують професійні тренажери для кросфіту. Звичайно, краще виділити для цього виду спорту окрему зону, яка, у свою чергу, може бути поділена на силову, кардіо та вільне місце для стрибків, бігу та інших рухомих вправ.

Дуже важливо, щоб новий відвідувач клубу, ще не знайомий з його зонуванням та плануванням, стоячи біля входу міг зрозуміти принцип розміщення обладнання та не відчував себе безпорадним та розгубленим. У великих залах використовують спеціальні вивіски та покажчики, розташовані на стінах і під стелею – вони допомагають орієнтуватися і доносять до клієнтів важливу інформацію про роботу зали.

Допоміжні зони, про які не варто забувати
Багато власників фітнес-клубів роблять основний акцент саме на тренувальних зонах, забуваючи про ті місця клубу, в яких клієнти знаходяться до, після і в перервах між тренуваннями. Хаотично організований ресепшен, тісні та непродумані роздягальні та непродумані душові можуть суттєво знизити популярність тренажерного залу у клієнтів. У такому разі врятувати становище не допоможуть навіть найінноваційніші ейрбайки та преміальні бігові доріжки – потенційний відвідувач може розчарувати ще до того, як побачить усі ці «плюшки».

При організації цих зон варто виходити з основних правил розподілу площі, залежно від кількості відвідувачів. Потрібно враховувати пікове навантаження на фітнес-клуб і виділити під побутові потреби відвідувачів стільки місця, щоб навіть при максимальному трафіку не було товче і всім вистачало шафок, простору для перевдягання та душових кабін.

Фітнес-бар, навіть скромний за розмірами та асортиментом, стане великим плюсом для спортивного залу будь-якого типу та напряму. З кожним роком все більше відвідувачів клубів стають шанувальниками протеїнових коктейлів, енергетичних напоїв, гейнерів та просто свіжих фруктових соків. Зона бару також може використовуватися для спілкування тренера з клієнтом поза тренуванням, відпочинком та очікуванням початку групового тренування.

Зонування фітнес-клубу: кілька хитрощів, які працюють
Щоб тренажерний зал не виглядав як хаотичне нагромадження обладнання для фітнесу, професійні дизайнери приміщень використовують кілька невеликих хитрощів. Вони не лише допомагають зробити інтер'єр клубу привабливішим, а й опосередковано впливають на його прибуток. Зону продажу додаткових послуг краще розташувати біля найбільш популярних відвідувачів місць: біля кардіозони або зони, де розміщені вантажоблокові тренажери.

У кардіозоні високі тренажери краще розташувати на задньому плані, висунувши вперед бігові доріжки, гребні тренажери та сайкли. Помістивши позаду орбітреки та АМТ, ви створите враження свободи та простору. Додаткове відчуття простору створюють широкі проходи між рядами обладнання, звичайно, якщо площа приміщення може дозволити таку розкіш.

Простір для індивідуальних тренувань краще розташувати окремо від зон із тренажерами та оформити дзеркалами та плакатами. Це створить у відвідувача відчуття ексклюзивності та мотивує на заняття з тренером. Індивідуальні тренування – відмінна стаття 

доходів для клубу, оскільки саме вони зараз найкраще залучають до тренажерних залів нових клієнтів. Тому таким зонам варто приділити особливу увагу.

Поза всяким сумнівом, зонування фітнес-клубу має здійснювати фахівець. Грубі помилки, зроблені при розміщенні зон та розстановці тренажерів здатні значно знизити популярність тренажерного залу у клієнтів. Команда фахівців компанії ТОВ «Топфітнес» брала участь у створенні десятків клубів у великих та малих містах України, і ми знаємо про зонування та планування спортивних залів абсолютно все. Ви відчуваєте труднощі при організації простору свого клубу? Телефонуйте нам і ми виконаємо комп'ютерну візуалізацію кількох оптимальних варіантів, один з яких, напевно, вас влаштує.