Якщо порівнювати з багатьма іншими видами комерційної діяльності, зміст фітнес клубу - це практично ідеальний бізнес, що має величезну кількість переваг. Відкриваючи тренажерний зал, підприємець отримує необмежені можливості для реалізації своїх проектів та задумів, поставлений лише у рамки наявного бюджету. Відсутність необхідності отримання ліцензій, а також можливість пробувати різні формати та підключати різні послуги, забезпечують у цьому виді підприємницької діяльності неймовірний простір для самореалізації. Також очевидно, що цей вид послуг є дуже затребуваним у наші дні, а отже, й дуже перспективним, з погляду отримання прибутку. Однак, незважаючи на це, відомо достатньо прикладів, коли новий клуб закривався, ледве подолавши річний рубіж. Як приходить рішення відкрити фітнес клуб і чому, незважаючи на величезні можливості, які є сьогодні в Україні, далеко не всі стартапи такого типу виживають?

Як народжуються фітнес клуби

Так уже склалося, що у фітнес-бізнесі практично немає випадкових людей – власники тренажерних залів майже завжди так чи інакше пов'язані із цим спортом. Як з'являються не мережеві фітнес клуби і хто ініціює їхнє відкриття?

Дуже часто тренажерний зал стає дітищем популярного тренера, який працює в одному з клубів преміум-сегменту. Маючи напрацьоване коло солідних клієнтів, такий фахівець згодом приходить до думки, що настав час заробляти гроші самостійно, а не працювати «на дядька» і йде з роботи, забравши з собою підопічних. Нерідко інвестором стає один із клієнтів, який бачить перспективність цього бізнесу та чудово обізнаний про високий професійний рівень тренера.
Часто думка відкрити тренажерний зал спадає на думку одному з постійних відвідувачів спортивних клубів, який має чималий стаж тренувань і непогано розуміється на технічних та організаційних питаннях. Для людини з грошима, недурної та відповідальної, відкриття такого бізнесу не є непосильним завданням і таким чином може з'явитися дуже хороший клуб з перспективою динамічного розвитку.

Ще один варіант появи зали – це рішення компанії спортсменів-ентузіастів розпочати свій бізнес у галузі фітнесу. Декільком засновникам набагато простіше зібрати необхідну для старту проекту суму, а також вирішувати питання, що з'являються на початковому етапі, як гриби після дощу. При серйозному ставленні до справи та збереженні порозуміння між діловими партнерами такий бізнес має право на життя.

Найменш перспективним варіантом народження нового фітнес клубу є відкриття цього бізнесу забезпеченою людиною для дружини, сина або дочки. У цьому випадку проект не відчуває дефіциту коштів, але його успіх залежить від того, наскільки ефективний керуючий закладу. Дуже часто новоспечені власники клубу охолонюють до бізнесу, що дістався легко, не отримавши швидкого і легкого доходу. При цьому розраховувати на ентузіазм найнятого управлінця не варто - це не його бізнес, і бачачи прохолодне ставлення власників, менеджер також швидко опускає руки.

Чому ідеальний бізнес зазнає краху?

Незважаючи на всі переваги та перспективи, які пропонує підприємцям бізнес у сфері фітнесу, такий спосіб заробітку зовсім не є простим. У цей бізнес можна вкладати трохи грошей, але не можна обійтися мінімальними витратами сил, ідей та часу. Фітнес клуб – це підприємство, яке дасть плоди тільки в тому випадку, якщо до нього ставитися з самовіддачею. У більшості випадків бізнес терпить фіаско не через брак коштів, а внаслідок того, що якісь важливі моменти були втрачені або просто проігноровані.

Хороший механік – це не завжди найкращий директор заводу, а досвідчений атлет чи професійний тренер – далеко не завжди ефективний бізнесмен. Допускаючи перекіс у роботі, уникаючи вирішення організаційних питань і повністю присвячуючи себе технічним, власник фітнес-бізнесу допускає серйозну помилку, яка перетворюється на серйозну проблему, що росте як снігова куля. Відсутність грамотного маркетингу, ігнорування обслуговування тренажерів та інженерних мереж, випадкові люди серед співробітників, запущена бухгалтерія – кожне невирішене питання стає цвяхом, що забивається у труну молодого підприємства. Якщо поруч із новим тренажерним залом знаходиться «розкручений» приватний чи мережевий клуб, власники якого не сидять, опустивши руки, то цілком очевидно, що невдовзі основна маса клієнтів перейде туди.

Ще одна причина невдачі у бізнесі – це одержимість своїм фітнес клубом. Ця крайність, що виражається в тому, що власник у прямому сенсі живе своїм дітищем, також небезпечна, як і байдужість. Вкладаючи максимум ресурсів, часу та нервів у тренажерний зал, підприємець очікує швидкого результату, але, як відомо, чудес не буває. Згідно з невблаганною статистикою, бюджетний фітнес клуб в Україні виходить у «нуль» і починає приносити прибуток не раніше ніж через 1,5-2 роки, а у випадку з дорогими проектами термін окупності 

і може досягати 3-4 років. Далеко не кожна людина, яка робить свої перші кроки в бізнесі, готова чекати на прибуток кілька років. Часто руки ентузіаста опускаються, чому значною мірою сприяє фінансове та моральне виснаження.

Насамкінець хочеться дати корисну пораду – починайте свою справу з бізнес-плану, вивчення ринку та специфіки роботи. Пошук приміщення, купівля тренажерів та кадровий питання, на початковому етапі, повинні займати вас найменше. Тим більше, що технічну частину своєї справи ви можете довірити професіоналам, які позбавлять вас багатьох клопотів.

Компанія ТОВ «ТОПФІТНЕС» пропонує проектування фітнес клубів будь-якого типу та масштабу, а також підбір, постачання, монтаж та обслуговування тренажерів та іншого обладнання. Ви можете присвятити себе організаційним та економічним питанням, а технічну частину, починаючи від монтажу систем вентиляції та закінчуючи укладанням покриття для підлоги, ми візьмемо на себе.