Аналітики стверджують, що зараз складно робити прогнози на майбутнє і обережно зазначають, що повернення до докарантинних доходів можна буде очікувати не раніше за весну наступного року. Але такий сценарій мало кого влаштовує, адже навіть для великих мереж це питання пов'язане із виживанням. За три місяці доходи були відсутні, а зниження витрат було несуттєвим, тому до літа прийшли із солідними боргами навіть ті, хто мав непогану фінансову «подушку». Але не варто вдаватися до відчаю, адже способи вирішення проблеми є і в деяких випадках можна звернути ситуацію на свою користь.

Ринок став іншим – змінюйтесь разом із ним
До початку епідемії коронавірусу конкуренція на ринку фітнес послуг була простою та зрозумілою. Величезну роль успішної роботі тренажерного залу відігравало його розташування, і навіть рівень оснащення. Можна було купити актуальні лижні тренажери Concept2 SkiErg2 PM5 і відразу побачити позитивну динаміку в відвідуваності, а відкриття кроссфіт-зони майже гарантувало успіх. Люди вибирали зал ближче до будинку чи роботи, а з можливих варіантів надавали перевагу найбільш оснащеному та комфортному.

Але потім розпочався карантин та фітнес-тренування перейшли в онлайн. Локація та якість обладнання для фітнесу перестали грати ключову роль – клієнти отримали можливість тренуватися онлайн із тренерами найкращих клубів, розташованих навіть в інших містах. Тому на перше місце почала виходити брендовість послуги та експерти стверджують, що тепер саме бренд відіграватиме ключову роль у конкурентній боротьбі. Тим більше, що конкуренція з локації стала набагато слабшою – багато клубів, які розташовані в спальних районах, закрилися.

Як би нам не хотілося збільшити надходження клієнтів, це зараз навряд чи можливо, незважаючи на зниження кількості пропозицій на ринку. Не слід забувати, що криза вдарила і по споживачах, купівельна спроможність яких серйозно постраждала. Зараз важливо утримати тих відвідувачів, які вже є, та чекати на нормалізацію ринку.

Чи варто знижувати ціни?
У пошуку способу залучення аудиторії насамперед спадає на думку ідея зі зниженням цін. Але чи це буде працювати? Аналітики впевнені, що значних результатів така тактика не принесе, а навпаки вдарить по компанії. Якщо людина вирішила, що тренування в залі небезпечні, то її не залучать ні бігові доріжки преміум класу, ні нове підлогове покриття, ні вражаючий дисконт. А ті, хто не бачить перешкод для продовження тренувань, продовжать заняття, незважаючи ні на що.

Переконуйте тих, хто вагається
Очевидно, що багатьох бажаючих займатися зупиняє ризик зараження коронавірусом в умовах тренажерного залу. Тому просуваючи послуги цієї осені, основний акцент варто робити не на знижках, а на заходах безпеки. Потрібно переконати клієнтів, що їм нічого не загрожує, що обладнання для фітнесу регулярно обробляється антисептиками, а персонал суворо дотримується санітарних правил. Достатня кількість диспенсерів, що попереджають плакати, відеоролики, що показують обробку поверхонь у залі, переконують відвідувачів у тому, що в клубі робиться все для їхньої безпеки і розвіюють сумніви у тих, хто вагається.

Дуже добре показав себе метод поділу тренувань, коли персональні заняття проводяться з тренером у залі, а групові – в режимі онлайн. Якщо зробити їх для постійних клієнтів фітнес-клубу безкоштовними, то це, поза всяким сумнівом, буде гідно оцінено.

Просування онлайн-послуг
Незважаючи на те, що роботу тренажерних залів відновлено, від практики онлайн тренувань не можна відмовлятися в жодному разі. Можна впевнено говорити про те, що ці послуги надійно влаштувалися на українському ринку і навіть коли ситуація нормалізується, вони будуть затребувані. Потрібно поєднувати онлайн та офлайн пропозиції, щоб варіант для себе могли знайти як ті, хто продовжує тренування в клубі, так і ті, що сумніваються через підвищений ризик захворіти.

Досвід зарубіжних фітнес-клубів показав, що в новому форматі в конкурентній боротьбі перемагає той, хто має більш просунуту технічну базу. Використання стрімінгових технологій, що дозволяють здійснювати якісні трансляції на безліч пристроїв, гарне відео та звукове обладнання, професійне освітлення – ці моменти серйозно впливають на затребуваність онлайн-тренувань.

Розвиток стартапів
Хоч як це дивно, але зараз, коли у фітнес-індустрії серйозна криза, можна організувати ефективний, прибутковий бізнес нового формату. У США та Європі дуже популярні невеликі фітнес-студії, розташовані у житлових комплексах. Можливість тренуватися прямо у своєму будинку, в обмеженому колі осіб, зараз дуже потрібна, а великих фінансових вкладень такий бізнес не вимагає. Потрібна лише простора квартира на першому поверсі житлового будинку та компактне, але ефективне фітнес обладнання, наприклад, лижні та гребні тренажери професійного рівня.

Для міні-залів не потрібні роздягальні та душові – адже кожен відвідувачу достатньо скористатися ліфтом або трохи пройтися через двір, щоб опинитися вдома.