Онлайн-тренування, як нове джерело доходу фітнес клубу
Коли у березні 2020 року фітнес-клуби закрилися на карантин, здавалося, що це не триватиме надто довго. У ситуації, що склалася, кожен почав вирішувати проблему по-своєму - хтось купив додому гребний тренажер Concept2 Model D PM5, а хтось і зовсім змінив формат занять і почав тренуватися на турниках і брусах. Але виявилося, що карантин – це надовго, і для багатьох це стало справжньою проблемою. З іншого боку шукали вихід із «фінансової ями» фітнес-клуби, які ще менше від своїх відвідувачів були готові до тривалої перерви.

Онлайн-тренування від фітнес-клубів: адаптація старої ідеї до нових реалій
Але якщо школярі можуть тренуватись в режимі онлайн, чому це не можна робити спортсменам? Тим більше, що практика онлайн-тренувань далеко не нова, і її потрібно лише адаптувати під використання комерційними залами. Декілька фітнес-клубів зі США стали «першопрохідцями» - вони перші запропонували своїм клієнтам не чекати закінчення пандемії, а тренуватися прямо зараз, використовуючи можливості інтернету. Споживачам було запропоновано абонементи на строк від одного місяця до року за прийнятною ціною. Крім цього, клуби надавали безкоштовні пробні заняття, щоб кожен міг визначити, чи підходить йому це чи ні.

Нововведення було сприйнято прихильно та буквально з перших днів початку роботи сервісів абонементи почали активно купувати. Незабаром цей досвід перейняли десятки інших залів США та Канади, а потім оцінили переваги такого рішення в Європі та Азії. Не все у новій сфері було гладко – деякі клієнти, які звикли використовувати у залі професійні тренажери для фітнесу, адаптувалися до нових умов важко. Але це було лише на етапі становлення і зараз, коли багатьом сервісам онлайн-тренувань виповнилося 4-5 місяців, все проходить якнайкраще.

Як влаштовані онлайн-тренування?
Починається все зі складання програми тренувань та графіка. Це важлива частина роботи, яка лягає на інструкторів. Важливо враховувати специфіку занять вдома, а точніше те, що клієнт знаходиться в обмеженому просторі, а арсенал обладнання для фітнесу, найчастіше, дуже обмежений. Організація тренувань включає в себе складання розкладу, згідно з яким кожен може вибрати тип його занять і час.

Неминучі при використанні нового формату та проблеми, насамперед психологічного плану. Насамперед, багатьох клієнтів бентежить домашня обстановка, що не дає настроїтись на робочий лад. Не секрет, що багато хто вибирає для себе тренажерні зали саме тому, що там панує особлива атмосфера. Але вже після 2-3 «онлайнів» багато відмінно адаптуються, і новий метод взаємодії з інструктором перестає викликати дискомфорт.

Важливий учасник тренувального процесу – модератор. Він стежить за онлайн-заняттями та після їх завершення допомагає скоригувати роботу інструкторів. До його обов'язків входить не лише «розбір польотів», а й навчання співробітників роботі з камерою, взаємодії з підопічні, спостереження за технічною частиною проекту. Остання, до речі, у нашій країні стає слабким місцем нового бізнесу. Погана якість інтернет-з'єднання може спричинити затримку і навіть зрив тренування. На жаль, фахівці фітнес-клубу не можуть на це вплинути та можуть запропонувати лише перенесення заняття. А ось технічні проблеми на стороні клієнта, наприклад, налаштування веб-камери або мікрофона, вдається вирішувати найчастіше успішно.

За 15 хвилин до старту модератор включає обладнання та перевіряє його працездатність. Після того, як звук та зображення налаштовані, цей же співробітник фітнес-клубу перевіряє в учасників трансляції коди бронювання, що свідчать про оплату послуги. Якщо все гаразд – тренування починається.

Устаткування для онлайн-тренувань
На початку, коли фітнес-клуби робили лише перші кроки у новій для себе сфері послуг, ніхто до ладу не знав, яка техніка має використовуватись у роботі. Варто зазначити, що така трансляція суттєво відрізняється за вимогами обладнання від звичайних стримів. Багато клубів намагалися використовувати в роботі примітивні веб-камери аматорського рівня та будівельні світильники, але якісної «картинки» не отримали. Нечітке зображення, сторонні звуки, що перекривають мову інструктора, занадто слабке або навпаки надмірно інтенсивне освітлення знижують ефективність занять і відбивають у клієнтів бажання брати участь в онлайнах.

Тому ті фітнес-клуби, які були насправді зацікавлені у розвитку перспективного напряму, придбали спеціальне обладнання: камери 4K, професійні світильники, чутливі мікрофони, штативи і навіть фони. Вкладення обладнання невеликі, але повністю себе виправдовують. Подальший досвід роботи показав, що клуби, що зекономили на техніці, почали стрімко втрачати аудиторію після появи на ринку фітнесу фірм, які поставилися до матеріально-технічної бази серйозно.

Насамкінець варто сказати, що не всі тренування онлайн проходять однаково. Одні дисципліни, такі як тайбо, пілатес або йога, ніби створені для дистанційних занять, інші, наприклад, фітнес, вимагають застосовувати професійні силові тренажери, наприклад, для роботи з вільними вагами. Дуже непросто дати атлету, що звикли до добре обладнаного залу, адекватне навантаження без доступу до тренажерів, але професіоналізм інструкторів допомагає вийти з цієї ситуації та знайти заміну практично будь-якій вправі.