Франшиза фітнес клубу: як це працює

Правильно обрана франшиза для тренажерного залу – це дуже високий шанс отримати працюючий та прибутковий бізнес. У цьому випадку ви отримуєте не тільки назву, а й серйозну допомогу франчайзера, який, отримуючи щомісячну оплату франшизи, максимально зацікавлений в успіху фітнес-клубу.

Щоб отримати франшизу, доведеться зазнати певних витрат. Насамперед – це паушальний внесок, який дає право використовувати торгову марку. Після цього, щомісяця доведеться виплачувати роялті – фіксований відсоток від прибутку, що приноситься залом. Залежно та умовами договору, ця сума може становити від 5 до 15%. Ця сума є орендною платою використання франшизи.

Будь-яка бізнес ідея фітнес клубу передбачає попередній підрахунок витрат та облік ймовірних ризиків. Вперше відкриваючи свою залу, важко точно визначити необхідну суму інвестицій, що серйозно заважає довгостроковому плануванню бізнесу. Перевага франшизи в тому, що франчайзі отримує вичерпну інформацію про необхідні вкладення, в основі якої лежить багаторічний досвід солідної мережі, що часто має десятки філій.

Не варто забувати про те, що крім купівлі франшизи та щомісячних виплат роялті, вам доведеться, як і звичайному підприємцю, який починає «з нуля», вкладати кошти в покупку приміщення, його переоснащення, придбання обладнання та багато іншого. Незважаючи на це, купівля франшизи залишається дуже популярним стартом, оскільки надає безліч переваг.

Чим гарна франшиза?

Великий попит на франшизи відомих клубів пов'язаний з низкою безперечних переваг, які отримують підприємці-початківці:

  • Висока репутація клубу. Для того, щоб створити імідж своєму бренду, потрібно докласти чимало зусиль і інколи шлях популярності займає довгі роки. Франшиза – це чудовий спосіб зробити «стрибок» до успіху, пройшовши складні стадії становлення.
  • Швидка окупність. Виступаючи під відомим у сфері фітнесу ім'ям, ви починаєте отримувати прибуток буквально з перших днів діяльності. Зазвичай, щоб новий фітнес клуб почав приносити хоч невеликий дохід, потрібно старанно працювати щонайменше 2 роки.
  • Безцінна інформація. Маючи франшизу, вам не доведеться вчитися на власних помилках, тому що до ваших послуг буде колосальний досвід франчайзера, який той надає своїм підопічним у вигляді курсів для менеджерів, тренерів та іншого персоналу. Також вам нададуть усі необхідні відомості для ведення рекламних кампаній – вам запропонують готовий фірмовий стиль та рекомендації професіоналів з маркетингу.
  • Чітке зонування. Ви можете бути абсолютно впевнені, що конкурентів з франшизою подібною до вашої, поблизу не буде. Для компаній, що надають таку послугу, характерне уважне ставлення до територіального питання.

Усі перелічені моменти є вельми привабливими для підприємця, який відкриває новий зал, але треба врахувати, що фітнес бізнес в Україні хоч і відносно молодий, але дуже вимогливий до «молодих гравців». Тому, ухвалюючи рішення про придбання франшизи, потрібно знати і мінуси такого способу ведення бізнесу.

Негативні сторони купівлі франшизи

Не варто відчувати ілюзій – купити франшизу фітнес клубу в Україні не так вже й просто. Насамперед потрібно врахувати чималий розмір паушального внеску. Сума залежить не тільки від розкрученості бренду, а й від території, яку ви обрали для роботи. Якщо ви плануєте розвивати мережу в масштабах міста, то внесок може бути дуже серйозним. Також потрібно знати, що франчайзер, надаючи вам своє ім'я та плече, хоче мати певні гарантії того, що ви маєте серйозні наміри розвиватися та не повернете свій бізнес через кілька місяців. Тому найчастіше, щоб укласти договір з хорошим франчайзером, доведеться придбати приміщення для фітнес клубу у власність, а не орендувати його. При цьому підійде далеко не будь-яка зала – до об'єкта висуваються серйозні вимоги щодо площі та інженерного обладнання. Власник бренду зазвичай вимагає наявності приміщення певних розмірів з гарною системою вентиляції, обладнане душовими та роздягальнями.

Потрібно пам'ятати і про те, що поблажок від франчайзера чекати не варто - клуби, що не приносять прибуток, відразу ж позбавляються франшизи, при цьому можуть висуватися відчутні штрафи. Популярні мережі фітнес клубів мають можливість утримувати цілу армію юристів, які не залишать жодного шансу на безболісний вихід із бізнесу.