Концепція проекту

Складання бізнес-плану фітнес клубу починається з розробки його загальної концепції. Для цього насамперед необхідно визначитися з основною аудиторією залу. Сегментацію потенційних клієнтів можна проводити за кількома критеріями:

  • За рівнем доходів (бюджетний варіант або клуб преміум-класу);
  • По підлозі (клуб виключно для жінок або зал для чоловіків).

Ми розглянемо варіант, який розрахований на відвідувачів чоловічої та жіночої статі з рівнем доходу дещо вищим за середній, оскільки будемо умовно вважати, що заклад відкривається в районі елітної забудови. Також приймемо як умову, що основний акцент у нашому залі буде зроблено на якісне обладнання та сервіс високого рівня.

Послуги, що надаються фітнес-клубом

Реальний бізнес-план фітнес центру має передбачати види послуг, які будуть найбільш популярними в даному районі з прийнятою за основу аудиторією клієнтів. Щоб зал давав максимальну віддачу, потрібно, крім основної послуги, що полягає у наданні можливості тренуватися за абонементом, передбачити й інші сервіси. Це може бути сауна, масажний кабінет, солярій, салон краси. Відмінно показали себе останнім часом фіт-бари, де відвідувачі клубу можуть придбати протеїнові та кисневі коктейлі, свіжі фруктові соки та вітамінні салати.
Вважатимемо, що наш майбутній фітнес клуб надаватиме наступні види послуг:

  • Тренажерний зал;
  • Фітнес;
  • Солярій;
  • Масаж;
  • Спортивний бар.

Слід зазначити, що перелік послуг, наведених у нашій статті, є зразковим і може доповнюватися або скорочуватися, залежно від можливостей та запитів аудиторії. Це дуже відповідальна частина проекту, тому що від неї багато в чому залежить відповідь на важливе питання - Скільки коштує відкрити фітнес клуб?

Характеристики приміщення

Правильний вибір приміщення є однією з важливих складових успіху у цьому бізнесі. При виборі повинні враховуватися такі параметри:

  • Зал повинен розташовуватися в густонаселеному районі, бажано спальному. Великим плюсом буде розташований поблизу офісний центр або торговий комплекс. Не підходять для розміщення фітнес клубу промислові зони, туристичні центри, заміські райони приватної забудови.
  • Площа приміщення розраховується з урахуванням того, щоб одного відвідувача припадало 5-6 м2 площі. При середніх показниках відвідуваності площа залу повинна становити не менше 250-300 м2.
  • Неодмінно розглядається наявність туалетів, душових, роздягальних або можливість їх створення при переоснащенні існуючого приміщення. Також у нашому випадку потрібні окремі приміщення для солярію, масажного кабінету та додаткова площа для обладнання бару.
  • Потрібно врахувати також і те, що багато відвідувачів приїжджатимуть на автомобілях і їм потрібно буде місце для паркування. Наявність паркінгу з вільними місцями є для багатьох відвідувачів дуже важливою умовою комфорту, тому цей момент не слід упускати.

Організаційний план

У будь-якому бізнес-плані мають бути враховані організаційні моменти. Ось основні завдання, яких не уникнути при відкритті тренажерної зали:

  • Пошук приміщення для придбання чи оренди. Рішення про купівлю чи найму приймається залежно від фінансових можливостей та передбачуваної окупності проекту;
  • Реєстрація підприємства. Компанія може бути зареєстрована як приватне підприємство чи товариство з обмеженою відповідальністю. Позитивним моментом є те, що такий вид діяльності не потребує спеціальних дозволів та ліцензій;
  • Проведення ремонтних робіт у майбутньому фітнес клубі, з урахуванням його концепції та технічними вимогами;
  • Придбання професійного обладнання для тренажерного залу;
  • Пошук кваліфікованого персоналу;
  • Рекламне просування бізнесу.
  • Якщо немає можливості придбати приміщення у власність, краще укласти договір довгострокової оренди, наприклад, на 5 років. Досвід показує, що в цьому випадку можна отримати чудову залу на дуже вигідних умовах. При покупці обладнання не потрібно забувати і про такі речі як шафки для роздягальні, стійка адміністратора, барна стійка, офісні меблі, дивани для відпочинку, спеціальні меблі для масажного кабінету та косметологічного салону.

Придбання спортивного обладнання
Для фітнес клубу преміум класу, підійде лише обладнання найвищої якості. У тренажерному залі мають бути пристрої наступних типів:

  • Силове обладнання, таке як блокові та навантажувані дисками тренажери;
  • Кардіо обладнання: бігові доріжки, орбітреки, велотренажери;
  • Вільні ваги: штанги, гантельні ряди, гирі;
  • Допоміжні пристрої: лавки, стійки;
  • Додаткове обладнання для фітнесу: медбол, скакалки, степ-платформи.

Купуючи тренажери, слід відразу ж уточнити у постачальників те, яким чином проводитиметься їхнє сервісне обслуговування та ремонт.

Підбір персоналу

Кадрове питання дуже важливе в будь-якому бізнесі

Тому розробляючи план, як відкрити фітнес клуб, на підборі персоналу потрібно акцентувати особливу увагу. Для закладу, що розглядається, знадобиться наступний персонал:

  • Адміністратор, в обов'язки якого входитиме робота з клієнтами, а також ведення необхідного документообігу та звітності;
  • Інструктор. Цей співробітник відповідає за організацію тренувального процесу та складання індивідуальних програм занять. Можна сказати, що цей фахівець є ключовим, тому його кваліфікація має бути максимально високою;
  • Масажист;
  • Косметолог;
  • Технічний персонал: прибиральниця, охоронець тощо.

Штатний розклад фітнес клубу може змінюватись в залежності від появи нових видів послуг.

Реклама

Без грамотно проведеного просування та рекламних компаній, успішний розвиток бізнесу неможливий. Щоб про ваш фітнес клуб і його послуги дізналося якнайбільше потенційних клієнтів, необхідна низка локальних заходів:

  • Розміщення привабливої та добре помітної вивіски, яка обов'язково має відображати види послуг фітнес клубу;
  • Розклеювання рекламних плакатів та листівок у районі розташування закладу – на дошках оголошень біля бізнес-центрів та торгових комплексів, на зупинках громадського транспорту, біля великих парковок;
  • Поширення листівок з рекламою клубу;
  • Створення та розкрутка соціальних сторінок: Facebook, Instagram, Twitter...
  • Запуск реклами на радіостанціях вашого міста;
  • Створення та розкручування каналу на YouTube;
  • Створення регіональної рекламної компанії Google Adwords;
  • Організація «дня відкритих дверей» із пробними безкоштовними тренуваннями для всіх бажаючих.

При організації рекламних кампаній потрібно враховувати сезонність бізнесу - влітку спостерігається спад відвідуваності, оскільки багато хто їде на відпочинок. Цей період потребує особливо активної рекламної підтримки, що передбачає сезонні знижки та пільгові умови відвідувань.

Фінансовий план

На основі перерахованих вище пунктів складається фінансовий план, в якому враховуються витрати двох основних типів:

  • Початкові, що включають придбання обладнання, ремонт, купівлю меблів, а також витрати на реєстрацію підприємства;
  • Щомісячні витрати: оренда приміщення, сплата податків, витрати комунальні та експлуатаційні, заробітна плата персоналу, витрати на проведення рекламних компаній.

Важливо зробити також розрахунок доходу, який приноситиме фітнес клуб. Знаючи приблизний прибуток від бізнесу та витрати, легко можна обчислити його рентабельність. Дохід тренажерного залу можна з досить високим ступенем точності обчислити, орієнтуючись на середню вартість абонементу у вашому районі міста та заплановану кількість відвідувачів. Варто враховувати, що в перші місяці роботи фітнес клубу середньомісячна кількість його клієнтів навряд чи перевищить 100-150 осіб, але згодом можна впевнено розраховувати на 400-600 відвідувачів. Існує так зване правило Парето, яке говорить про те, що 80% відвідувачів будь-якої зали – це постійні клієнти, а 20% – нові.
Складаючи бізнес-план для фітнес клубу, важливо розрахувати терміни окупності бізнесу. При виконанні всіх описаних умов, а також активному рекламному просуванні вкладення окупляться через 1,5-2 роки.