Франшизи фітнес клубів в Україні

У нас у країні відкриття гарного тренажерного залу з професійним обладнанням є дуже перспективною інвестицією. В Україні цей напрямок бізнесу є відносно молодим і тому є можливість зайняти свою нішу та швидко досягти успіху. Франшиза «розкрученого» фітнес клубу, вартість якої в Україні поки що не надто висока – це далекоглядний крок, який не дасть вашій компанії загубитися серед сотень інших, які з'являються як гриби після дощу на хвилі підвищеного інтересу до здорового способу життя.

Наскільки перспективним є вкладення коштів у придбання франшизи та відкриття свого тренажерного залу? Почнемо з того, що сьогодні в країні охоплення населення силовими видами спорту вкрай мало і ледве перевищує 2%. При цьому ринок фітнесу демонструє бурхливе зростання і є всі передумови, що найближчим часом кількість людей, зацікавлених у побудові красивого тіла та розвитку сили буде подвоюватись щороку. Прикладом можуть стати США, де колись інтерес до спорту був помірним, але зараз тренажерні зали відвідує щонайменше 18% і ця цифра неухильно збільшується. Тому не варто упускати чудовий шанс увійти в цю перспективну індустрію серед перших, не вдаючись до великих витрат на боротьбу з численними конкурентами.

Секрети успішного бізнесу у фітнес індустрії

Відкриваючи тренажерний зал «під ключ» і набуваючи франшизи, варто враховувати, що секрет успіху в цьому бізнесі криється насамперед в індивідуальності. Відрізняючись від поки що нечисленних конкурентів розгорнутим сервісом та його якістю, ви значно збільшите шанси потрапити в лідери галузі у найкоротші терміни. Але для того, щоб збудувати правильний план розвитку, необхідно ретельно вивчити ринок і почати працювати, не повторюючи вже зроблені кимось помилки.

В Україні сьогодні широко представлені різні формати роботи фітнес клубів. Відомі та абсолютно нові бренди заманюють пропозиціями відкрити фітнес центри для жінок «за 50», тренажерні зали у спальних мікрорайонах за принципом «біля дому» та навіть клуби для дітей. Також пропонується широкий вибір послуг, починаючи зі звичайних у таких випадках басейну та солярію, закінчуючи екзотичними масажами та «унікальними» програмами для лінивих. Це ще раз говорить про те, що кожен власник клубу прагне зайняти свою нішу, де у нього буде мінімум конкурентів при великій кількості клієнтів.

Варто врахувати, що поняття «фітнес» у нашій країні досить розмите і як таке, класифікації фітнес клубів, як на Заході, в Україні поки що немає. У Європі та США сформувалися 4 основні напрямки у цьому бізнесі, кожен з яких має приблизно однакову кількість прихильників:

  • Gym, або силові тренування на тренажерах та з використанням вільних ваг;
  • Sport-club – секції різних видів спорту, а також спортивні зали та майданчики;
  • Health-club, тобто багатофункціональні зали з силовими тренажерами та кардіо обладнанням, що пропонують групові заняття з невисокими навантаженнями;
  • Wellness&Spa - популярний в основному у жінок напрямок, в якому основний наголос зроблено на покращення фігури та самопочуття за допомогою різних масажів, дієт та фізичних навантажень.

Підприємцям, які вирішили відкрити фітнес клуб з франшизи в Україні, щодо цього пощастило більше, ніж початківцям такий бізнес на Заході – у нас немає усталених форматів і пропонувати можна різні поєднання обладнання та послуг. Не прописано ще вимог до тренажерних залів та в офіційних нормативних актах – стандарту, який чітко визначає кваліфікаційні вимоги до персоналу, безпеки та інших параметрів фітнес-центрів, просто ще не існує.

На чому варто зробити акцент, відкриваючи свій фітнес клуб із франшизи? Багато підприємців, розробляючи бізнес-план, припускаються поширеної помилки – починають порівнювати паушальні внески, терміни окупності та інші фінансові моменти. У наших реаліях набагато корисніше розпочати порівняння форматів, для чого необхідно визначитися з аудиторією майбутнього клубу. Вимоги клієнтів, залежно від рівня життя, статі та віку, будуть разюче відрізнятися. Якщо для відвідувачів з доходом вище середнього потрібна наявність басейну, сауни та спа-центру, що має на увазі площу клубу від 1000 м2, то в середньому та бюджетному сегменті цілком можна обійтися 100-500 м2.

Статеві характеристики аудиторії грають чи не чільну роль у визначенні формату залу. Сьогодні в Україні великий попит має франчайзинг у напрямку фітнесу для представниць прекрасної статі. Такий формат дуже популярний у жінок, тому що їх приваблює комфортна атмосфера залів, де немає чоловіків, і можна тренуватися не соромлячись. У таких залах часто займаються молоді мами, що відновлюються після пологів, а також жінки передпенсійного віку та жінки з надмірною вагою.

Важливі фактори вибору франшизи

Ми вже говорили про те, що для досягнення успіху в такому специфічному бізнесі, як фітнес, ключовим моментом є вибір аудиторії, на яку буде розрахований тренажерний зал. На жаль, дуже часто клієнтів не вибирають, оскільки контингент формує обрана для ведення бізнесу локація. Провідні експерти галузі визнають, що розташування клубу в нашій країні відіграє значно значиму роль, ніж наявність гучного брендового імені. Відкриваючи зал у престижному офісному районі чи «спалиці» на околиці, підприємець має чітко знати, хто з людей, які живуть чи працюють у цьому районі, буде готовий прийти до нього. Зваживши на цю тонкість, бізнесмен може бути впевнений у тому, що приміщення фітнес клубу ніколи не простоюватиме марно, витягуючи з нього кошти на оренду, податки та оплату комунальних послуг. У зв'язку з тим, що сьогодні платоспроможність населення дещо знижена, ідеальним форматом фітнес клубу можна вважати демократичний, який поєднує у собі невисоку вартість відвідувань із найширшим вибором послуг гідної якості.

Ще одним важливим моментом є аналіз вітчизняного ринку обладнання для фітнес-клубів. На жаль, левова частка тренажерів потрапляє в Україну з країн далекого зарубіжжя, що збільшує його вартість та ускладнює ремонт та обслуговування. Варіант, при якому франчайзер готовий запропонувати додатково постачання обладнання для тренажерного залу на вигідних умовах або сам виробник такої продукції, можна вважати максимально привабливим. Деякі франчайзери йдуть ще далі і пропонують своїм партнерам пакет Fit-N-Go, що включає організацію перепродажу. У цьому випадку стандартний пакет послуг входить експертна допомога у виборі приміщення для бізнесу, підборі кваліфікованого персоналу, а іноді також і навчання персоналу та керівників. Зонування приміщення, опрацювання плану розміщення обладнання для найбільш ефективного використання площ, постачання спеціального програмного забезпечення для оптимізації роботи і навіть надання готових планів робіт і програм тренувань можуть входити в пакет, що надається новому франчайзеру.